Acasă Social Sănătate “Nu iau micul dejun pentru că mă grăbesc”-Riscurile la care ne supunem organismul

“Nu iau micul dejun pentru că mă grăbesc”-Riscurile la care ne supunem organismul

5 min citire
Comentariile sunt închise pentru “Nu iau micul dejun pentru că mă grăbesc”-Riscurile la care ne supunem organismul
2
113

“Nu iau micul dejun pentru că mă grăbesc” ar putea fi una dintre cele mai des întâlnite fraze pe care o puteți auzi de la cel puțin un adult dimineața, înainte de a merge la serviciu.

De foarte multe ori tindem să sărim peste micul dejun, ignorând faptul că este este cea mai importantă masă a zilei, însă nu conștientizăm efectele negative ale acestei decizii. 

Din păcate, suntem tot mai presați timpul liber, care este tot mai puțin, dar și de responsabilitățile și grijile zilnice, care nu de puține ori conduc spre dorința de a avea o zi de 50 de ore (dacă ar fi posibil). 

Noi vă prezentăm câteva motive pentru care importanța primei mese a zilei nu ar trebui să fie ignorată:

  1. Veți avea puțină energie – Dacă veți sări peste micul dejun, organismul va avea resurse limitate pentru a se putea alimenta cu energie, iar somnul de peste noapte nu ar putea fi suficient astfel încât să puteți da randament la nivelul dorit peste zi, când este nevoie de “bateriile încărcate” la maximum. 
  2. Crește nivelul glicemiei, astfel că dacă alegeți să nu serviți această masă la momentul oportun sau să vă luați mai puține resurse decât ar avea organismul nevoie în mod obișnuit, concentrația de insulină scade, iar cea de glucoză crește. Acest lucru se traduce prin faptul că micul dejun trebuie să fie unul consistent și trebuie să fie servit atunci când este momentul oportun acestuia. 
  3. Riscați să vi se accentueze starea de foame. Acest lucru este însă discutabil de la o persoană la alta, și depinde foarte mult de obiceiurile alimentare pe care fiecare le are, însă acest risc există și nu e bine să fie ignorat.
  4. Pot apărea dezechilibre emoționale – de ce? Pentru că alimentele consumate la micul dejun au rolul de a contribui la bunăstarea fizică și psihică. Obiceiurile alimentare trebuie tratate cu deosebită grijă, indiferent de ritmul alert din viața de zi cu zi. 
  5. Întărim sistemul imunitar – nutrienții pe care îi conțin alimentele de la masa de mic dejun sunt o sursă foarte bună pentru întărirea sistemului imunitar. Dacă săriți peste micul dejun, riscăm să ne slăbim sistemul imunitar.  

Acestea sunt doar câteva dintre riscurile la care ne supunem organismul din cauza faptului că mulți dintre noi sărim peste micul dejun, scuzându-ne cu veșnicul pretext că responsabilitățile zilnice și stresul nu ne mai lasă timp pentru nimic. 

E adevărat că viața ne menține într-un ritm alert, că provocările cotidiene contribuie și ele la acest aspect. 

Încercați totuși să aveți o bună conduită a obiceiurilor sănătoase, să nu săriți peste micul dejun, mergeți mai devreme la culcare dacă e cazul, treziți-vă mai devreme, fiindcă atunci veți avea timp pentru a mânca. Veți vedea că organismul va funcționa în parametri normali. 

Încarcă mai mult de Pripon Flavia
Încarcă mai mult în Sănătate
Comentariile sunt închise.

Verificați de asemenea

UBB găzduiește al 4-lea Congres internațional de psihoterapie

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca va găzdui, în perioada 13-15 septembrie 2019, c…