Acasă Social Sănătate Peditel 1791 a preluat în primele 39 zile din 2018 peste 8.000 de apeluri

Peditel 1791 a preluat în primele 39 zile din 2018 peste 8.000 de apeluri

7 min citire
0
0
115

Serviciul medical gratuit de sfat pediatric prin telefon non stop  Peditel 1791 a preluat de la lansare până în prezent peste 105.000 apeluri.

 

 Peditel 1791 a preluat în primele 39 zile din 2018 peste 8.000 de apeluri

 PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric prin telefon, este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcționează la nivel național și este inițiat și implementat de către Fundația Părinți din România.

 Serviciul PEDITEL1791(*1791 Digi) este un call center pediatric medical non stop, deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe ture si gardă. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 si Unităților de Primiri Urgențe.

Peditel 1791 este o inițiativă comunitară de implicare socială, implementată de către FUNDAȚIA PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu înlocuiește consultul medical și NU este o alternative la 112.

PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom (DOAR  pentru cartelele prepay Telekom trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale conform solicitării operatorului Telekom) . Apelarea din rețeaua Digi fix si mobil se face la *1791

În primele 49 zile ale anului 2018,(1 ianuarie- 18 februarie)  medicii Peditel 1791 au preluat 8.172 apeluri.

Motivul apelului se înscrie în problematica medicală specifică, peste 30% dintre apeluri având ca protocol Febra, 20% – Diareea și 17%- Vărsăturile.

Cea mai aglomerată zi a fost vineri, 29 decembrie, fiind preluate 229 apeluri.

Cea mai aglomerată lună a fost luna decembrie 2017, când medicii Peditel 1791 au preluat, cu o linie de gardă, peste 5.320 apeluri, ce reprezintă 1% din numărul total de copii care ajung anual în UPU, la nivel național.

Totoadată, pentru anul 2017, medicii Peditel 1791 au rezolvat 53.339 de cazuri, dintre care: 74% dintre acestea au primit ca soluție medicală sfaturi aplicabile de către părinte acasă. Menționăm că in 2016, serviciul Peditel 1791 a preluat 25.090, în 2015- 11.907 apeluri, iar în 2014- 6.848  apeluri. De la lansarea Peditel 1791, din 2014, în fiecare an s-a dublat numărul de apeluri, fiind singurul serviciu din România cu aceasta creștere accelerată.

Dacă in 2014, numarul mediu de apeluri pe zi a fost de 19, in 2015 a ajuns la 33, iar în anul 2016 apelurile au crescut la 69 pe zi. În primele10 luni ale anului 2017, numărul mediu de apeluri pe zi este de 146. Comparativ cu primul an de funcționare- 2014, numarul mediu de apeluri pe zi a crescut cu 700% în doar primele luni ale anului 2017.

De la lansarea serviciului Peditel 1791, medicii au preluat  105.356 de apeluri.

Durata medie a unui apel este de aproximativ 7 minute.

Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.

Pentru extinderea serviciului Peditel 1791 donațiile se pot face in contul

FUNDAȚIA PĂRINȚI DIN ROMÂNIA

CUI: 26227075

IBAN: RO07INGB0000999902391059 ING BANK

 

 

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism. Fondatorul fundației este antreprenorul clujean Cătălin Chiș.

 

Încarcă mai mult de Exponentul
Încarcă mai mult în Sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Verificați de asemenea

Începe cea de-a noua ediție a Festivalului Bunei-Dispoziții – FESTIVALUL STAGE 19-23 septembrie, Cinema Dacia

Deschiderea oficiala Miercuri, 19 septembrie, ora 10,00 Cinema Dacia Toamna se numără bobo…