Acasă Life & style Jurnal de călătorie Parcul etnografic național Romulus Vuia

Comentariile sunt închise pentru Parcul etnografic național Romulus Vuia
275
parcul etnografic romulus vuia

Am plecat duminică de-acasă cu gândul de a explora zone noi din Cluj, dar nu știam unde să mă duc exact. Eram în autobuzul 35, și în timp ce mă uitam pe Google Maps, mi-am adus aminte că un coleg de serviciu, mi-a recomandat mai demult parcul etnografic Romulus Vuia. Așa că am coborat la stația Central, și de acolo am mers pe jos până în parc. Drumul a durat circa o oră. Probabil că aș fi putut să iau și vreun autobuz, dar am preferat să fac mișcare. Parcul e situat lângă celebra pădure bântuită Hoia-Baciu.

Am ajuns în parc și spre bucuria mea a fost deschis. Pe prima căsuță era afișat programul de vizitare și prețurile biletelor. Am intrat înăuntru, mi-am cumpărat un bilet(3 lei) și am primit gratuit o hartă cu parcul. Erau foarte multe suveniruri de vânzare, și din toate am ales un spărgator de nuci, românesc.

Am mers apoi să vizitez casele, să mă întorc în trecut. Uitându-mă la casele alea vechi din lemn, și la uneltele pe care le foloseau oamenii pe vremuri, m-am gândit ce greu trebuie să le fi fost oamenilor pe-atunci. Am văzut multe lucruri interesante, mai multe modele de prese de ulei gigantice, „mașini manuale de spălat rufe” uriașe, cuptor de var(cuptor în care se coace piatra de calcar pentru a se obține varul nestins), căruțe. Pe vremuri oamenii munceau mult mai mult fizic decât muncim noi.

Imagini din trecut

Când am intrat în interiorul unei case, m-am simțit parcă teleportat la țară. Mirosul inconfundabil al unei case țărănești vechi de lemn, și obiectele din casă, mi-au adus aminte de străbunicii mei, și de poveștile lui Ion Creanga.
Mă uitam la obiecte, și de mai multe ori rămâneam cu privirea fixată pe unele din ele pentru câteva secunde bune, în timp ce involuntar mi se derulau în minte imagini în legătură cu acele obiecte, parcă fragmente din viața celor ce le-au folosit. A fost momentul în care am fost copleșit de cât de grea a fost viața pe vremuri. Am stat atât de mult timp înăuntru, încât doamna de la intrare a venit să vadă dacă totul e în ordine.
În parc nu sunt numai simple case, ci sunt și gospodării complete: casă, curte, grădină, grajd, wc.

Pozele pe care le-am făcut, le găsiți aici

Program de vizitare

Dacă vreți să mergeți și voi, să știți că lunea și marțea e închis. În rest e deschis de la 10:00 până la 17:00.
Parcul e pe strada Tăietura Turcului, lângă Tetarom. Dacă vreți să mergeți cu autobuzul:
liniile 26, 27, 28, 30, 41 până în staţia „Piaţa 14 iulie”
linia 37 – din Piaţa Mihai Viteazul până în Parcul Industrial Tetarom (situat în imediata vecinătate a Parcului Etnografic)

Încarcă mai mult de Nelu-Cristian Țone
Încarcă mai mult în Jurnal de călătorie
Comentariile sunt închise.

Verificați de asemenea

Jurnal de vacanță: ce vizităm vara asta

Sezonul vacanțelor este încă aici, iar dacă nu v-ați luat concediu, este momentul ideal să…