Senatorul Marius Nicoară declară că în urmă cu o lună a depus o interpelare privind Autostrada A3, respectiv legătura cu DN Cluj – Turda, prin satul Mărtinești. Senatorul numește răspunsul primit din partea executivului “un răspuns cu bâlbâieli, care de fapt nu argumentează problema ridicată.

Deși reprezentanții Guvernului au declarat că Autostrada Transilvania este investiția prioritară a Ministerului Transporturilor, stadiul lucrărilor nu este ceea ce ne-am dori.

Interpelarea parlamentarului indică faptul că tronsonul Nădășelu- Mihăiești, de 16,85 km, în valoare de 446 milioane de lei, ar fi trebuit să fie proiectat până în primăvara anului 2017, dar de atunci informațiile sunt contradictorii, termenul estimat pentru finalizarea tronsonului era luna aprilie a anului 2018. În același timp termenele contractuale erau condiționate însă de obținerea la termen a acordului de mediu.

Segmentul Cluj-Borș al Autostrăzii Transilvania, demarat în 2004, va fi dat în folosință, în cel mai bun caz, în 2020.  

Autoritățile au anunțat că sunt mai multe tronsoane cu probleme, cele mai mari fiind la Mihăiești – Suplacu de Barcău, care va fi terminat în 2020, doar dacă România va putea accesa un credit pentru execuția lucrării. Chiar dacă Autostrada Transilvania este una dintre investițiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, nu înseamnă că nu vor mai dura ani buni până când clujenii să poată circula pe Autostrada din Cluj până la Oradea.  

Tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău, de 80 de km, se află în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate. În cazul în care Comisia Europeană permite României să depășească deficitul bugetar asumat, pentru a putea accesa credite pentru proiecte de infrastructură, lucrările ar putea începe în cursul acestui an și să fie finalizate în 2020 – 2021. Dacă nu se primește acest acord, CNAIR estimează că lucrările vor începe în 2023 și vor fi finalizate în 2026.

Tronsonul dintre Suplacu de Barcău și Borș, de 60,25 de km, având valoarea de 701 milioane de lei, a fost executat în procent de 52,12 % de către Bechtel, până la rezilierea contractului cu compania americană. Deși în 2015 a fost semnat un nou contract, acesta a fost reziliat și acum se caută un nou constructor

Senatorul Marius Nicoară a cerut o lămurire cu privire la datele asumate de către minister si prezentarea unui calendar al lucrărilor, precum și stadiul real al Autostrăzii Transilvania.

 

Încarcă mai mult de Rares Dragan
  • Daniel Buda despre raportul lui Tudorel Toader

    Europarlamentarul Daniel Buda reacționează la raportul Ministrului Tudorel Toader.  Acesta…
Încarcă mai mult în Intern

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificați de asemenea

Primul funcționar public virtual din țară și-a început activitatea

Din data de 18 aprilie 2018 Antonia, noul funcționar virtual din primăria Cluj-Napoca, a î…