Acasă Business Interviu cu Maria Dofeldt: „Un speaker/trainer spune și informează. Un coach ascultă și pune întrebări.”

Interviu cu Maria Dofeldt: „Un speaker/trainer spune și informează. Un coach ascultă și pune întrebări.”

10 min citire
Comentariile sunt închise pentru Interviu cu Maria Dofeldt: „Un speaker/trainer spune și informează. Un coach ascultă și pune întrebări.”
3
370

ICF este cea mai mare resursă la nivel mondial pentru profesioniștii din coaching și sursa pentru cei care caută un specialist din acest domeniu. Este o organizație nonprofit formată din membrii individuali – profesioniști care practică coaching-ul, inclusiv coach executivi, de conducere, de viață și mulți alții din întreaga lume.

Formată în 1995, ICF este astăzi cea mai importantă organizație mondială dedicată avansării profesiei de coaching prin stabilirea unor standarde profesionale ridicate, prin acordarea unei certificări independente și prin crearea unei rețele acreditate. ICF există pentru a susține și a promova profesia de coaching prin programe și standarde susținute de membrii acestora și de a fi o sursă autoritară în ceea ce privește informarea și cercetarea în domeniul coaching-ului pentru public.

Maria Dofeldt este un coach de origine suedeză din cadrul Coach Companion. Aceasta a devenit un profesionist în Leadership coach în 2009 prin intermediul CoachCompanion și a participat la o specializare în cariera de coaching. A devenit coach profesionist în propria companie. Pasiunea ei cea mai mare este să ajute oamenii și organizațiile să ajungă la noi nivele de conștientizare.

A studiat inginerie și finanțe și a lucrat ca un antrenor și Manager în IT pentru aproximativ 10 ani în Suedia. A avut ocazia să studieze altceva prin angajatorul său și a ales conducerea. La scurt timp după, a început prima sa companie în rolul de antrenor de conducere. A continuat să studieze comportamentul uman în timpul studiilor universitare, învățând astfel mai multe despre tot în organizații și resurse umane.

În 2015, împreună cu familia, a decis să se mute în România, și nu a durat mult până când a început practica de coaching și în țara noastră. Spune că este foarte mândră că face parte din familia CoachCompanion.

Maria mărturisește că se simte împlinită ca un coach profesionist. Ea folosește coaching-ul pentru a elibera potențialul într-un client și crede cu adevărat că oricine poate realiza ceva, cu un pic de ajutor de la un coach profesionist.

1. Ce v-a ghidat spre această carieră?

Mi-a plăcut mereu să predau și am început pregătirea adulților în IT la începutul anilor ‘90. Când mi-am schimbat cariera, am devenit trainer de leadership, și pe măsură ce am folosit abordarea de coaching, a fost logic să particip la un program de în acest sens. Am lucrat mulți ani ca un coach înainte de a începe antrenamentele de anul trecut din Cluj, din același domeniu.

2. Care credeți că este scopul acestui gen de evenimente?

Scopul este de a crea conștientizare și de a cunoaște oameni. Desigur, să împărtășim pasiunea noastră despre leadership, dezvoltare în grup, coaching și dezvoltare personală.

E important ca lumea să ne întâlnească și să vadă locația, pentru a avea un mediu bun, și pentru a oferi acces ușor la informații utile, chiar dacă acesta este doar „zgârierea suprafeței”. (asta înseamnă că începem să aflăm despre ceva, dar să nu intrăm din prima în profunzimea unui subiect, atrăgând ușor atenția asupra unei teme).

3. Care este frecvența cu care organizați evenimente și credeți că acestea vor fi mai apreciate în viitor?

Momentan, o dată la două săptămâni. DA!

4. Poate oricine să devină un coach sau e nevoie de o pregătire specială în acest sens?

Din moment ce suntem o școală de coach aprobată de către ICF, credem că un coach real deține un certificat ICF pentru a oferi clienților cea mai bună calitate posibilă a serviciilor și valoare pentru banii lor. Este important ca, clientul să solicite un coach certificat.

Mulți consultanți, formatori și terapeuți se auto-intitulează coach fără să știe ce înseamnă de fapt.
Un profesionist dezvoltă întregul potențial al clienților, și îi provoacă pe aceștia să-și găsească propriile răspunsuri. Această metodă s-a dovedit a fi eficientă, și clientul este mult mai motivat să facă schimbări dacă el însuși vine cu soluția, cu ajutorul unui coach, un scop clar, dar și un plan de acțiune.

5. Care este diferența dintre un coach și un speaker?

Un speaker/trainer spune și informează. Un coach ascultă și pune întrebări. Cei mai buni traineri au o abordare de coaching. Un coach respectă dorințele clienților. Niciun sfat, nicio vorbă. Folosim diferite instrumente de coaching pentru a atrage clientul spre obiectivul pe care clientul l-a stabilit pentru sine. Clientul deține agenda și subiectul. Coach-ul ajută la atingerea obiectivului.

6. Spuneți-ne mai multe despre ultimul eveniment…

Dezvoltarea în cadrul unui grup este o completare bună pentru un leader. Trebuie să știți în rolul unui manager, leader sau al unui coach înainte de a putea înțelege nevoia membrilor unui grup. Pentru a utiliza o teorie a grupului, este mai ușor de înțeles și analizat pentru a înțelege nevoia grupului.

Dacă indivizii dintr-un grup nu sunt ascultați, ei își vor pierde interesul și motivația. FIRO, dezvoltat de Will Schutz și o parte din teoria elementelor umane, ne prezintă trei etape de maturitate, incluziune, control și deschidere, și cum putem recunoaște comportamentul în cele trei etape. Dacă leaderul adaptează stilul de conducere, indivizii din grup și grupul se vor dezvolta. După cum am învățat la atelier, trebuie să fim un coach în faza de control, dar de asemenea, leaderul trebuie să fie flexibil în funcție de sarcină și de indivizi.

Încarcă mai mult de Pripon Flavia
Încarcă mai mult în Business
Comentariile sunt închise.

Verificați de asemenea

Idei de activități pentru iarnă

Vin sărbătorile! Ce poate fi mai frumos decât să te bucuri împreună de persoanele la care …